pátek 30. ledna 2015

Plesová sezóna je tu!


Ještě než se dostanu k samotnému článku, chtěla bych se vám omluvit za chvilkovou neaktivitu, ale bohužel mi absolutně došly nápady, tudíž jakýkoli uvítám. A ještě k tomu se maluje u mě v pokoji, tak jsem ho musela vystěhovat, takže jsem v takových horších podmínkách (foťák je někde uklizený, tak ani nemůžu nic nafotit).

V tomto článku bych se chtěla víceméně věnovat maturitním plesům, jelikož další plesy - typu sportovní, hasičské a další vesnické plesy jsou trochu rozdílné právě od těch maturitních.


Myslím si, že je na každém jak se na maturitní ples připraví a jak bude vypadat, ale řeknu vám pár "rad", které by měl každý dle mého dodržovat.

ŠATY
Nejdůležitější je asi správná volba šatů, ale to určitě každá z vás ví. 
Myslím si, že není až tak důležitá délka šatů, ale dle mého jsou nevhodné šaty těsně pod zadek, kdy se musíte bát každého ohnutí, aby vám nevylezlo něco, co byste nechtěli. A celkově takhle krátké šaty noste spíše na párty a ne na tak slavností události, ale bohužel toto dodržuje jen málo slečen.

Já mám nejradši šaty nad kolena, nejsou ani krátké ani příliš dlouhé. Ale určitě nic nezkazíte, když byste si vzali šaty dlouhé. 
Teď vám řeknu něco k jednotlivým šatům. Ke krátkým se už vyjadřovat nemusím, teď ale k těm středně dlouhým.
Barvu šatů nad kolena volte spíše podle vaší postavy, pokud jste štíhlá, nebála bych se výraznějších barev, popřípadě výraznějšího zdobení. Co se týče střihu, přijdou mi vhodnější šaty přilehlé k tělu se silnějšími ramínky. Nebo potom šaty pod pasem volné a to s úzkými ramínky nebo rukávy. 
Pokud máte silnější postavu volila bych jednoduché tmavší, například černé, námořnicky modré, vínové atd. ale někdy můžou vypadat hezky i šaty v pastelových barvách, ale bílou moc oblíbenou nemám, spíše barva typu mint a světle růžová.Co se týče střihu, líbí se mi spíše šaty volnější a nebo také volné od pasu dolů. Některým slečnám sluší i šaty přilehlé, které mají boky černé a střed má jinou barvu, tudíž postava působí štíhleji.
Pokud máte silnější paže, nenoste šaty s tenkými ramínky, vemte si buďto silné ramínka a nebo šaty s rukávy, hezky také působí krajkované tříčtvrteční rukávy.
Pokud si vezmete dlouhé šaty, ať jsou co nejjednodušší, jelikož na plese mají zářit maturantky a ne jejich doprovod. Proto jsou nejlepší šaty v jedné barvě a střih nechám na každém, jelikož u dlouhých šatů se nedá určit, které sluší komu.
Tu fotku berte s rezervou, fotila jsem se jen proto, aby mi kamarádky poradily, které šaty si vzít.
A holky nenoste prosím šaty bez ramínek, když vám padají :)
A pokud si nechcete vzít šaty, klidně zkombinujte sukni s nějakou hezkou halenkou, ale o tom až někdy příště.

CO POD ŠATY?
Spodní prádlo volte podle střihu a barvy šatů, podprsenka by vám nikde neměla koukat a když už, tak aby alespoň měla stejnou barvu jako šaty a aby nebyla nijak zdobená nebo krajkovaná, vypadá to ošklivě a někdy i lacině. 
Nadpis co pod šaty se týká i silonek. Když chcete běžné nude silonky, volte odstín podle barvy vaší pleti, není hezké, když vám pod krásnými šaty září oranžové nohy. 
A pokud si nejste jisté odstínem silonek vemte si jednoduše černé, těmi opravdu nic nezkazíte. 
Ale pokud si vezmete otevřené boty, kde vám budou vidět prsty, kupte si silonky určené do těchto bot a nebo jděte bez silonek.

BOTY
Boty nijak nepřehánějte, nejlepší jsou asi jednoduché černé lodičky, vždy působí slušně a pokud nemají ani moc vysoký podpatek, zvládnete v nich chodit a i tančit. Pokud jste odvážnější a zvládnete boty hezky zkombinovat, vezměte si klidně jiné. Ale aby ladily s doplňky. Pokud neumíte chodit na podpatcích, vemte si boty na nízkém klínku. Občas vidím některé holky na opravdu vysokých podpatcích, které sotva chodí..
Omlouvám se za špatnou fotku, ale tyto boty jsem si nedávno koupila v Deichmannu a vypadají opravdu moc pěkně.


DOPLŇKY
Pokud máte zdobené šaty, vezměte si jen jemný řetízek a naušnice, barva záleží na vás. A pokud máte tak jednoduché šaty, jako já ty modré, klidně volte mohutnější "řetěz" nebo klidně delší jemný řetízek. Záleží čistě jen na vaší fantazii a citu. 
Jako doplněk je i kabelka. Opravdu nevhodná kabelka je velká nebo nějaká DIY hadrová. Vhodné jsou malé nepřezdobené kabelky nebo psaníčka. Sežene nepřeberné množství barev, druhů či velikostí. Můžete si vybrat psaníčko, které budete držet jen v ruce, ale určitě je praktičtější s nějakým řetízkem nebo popruhem na rameno.

A CO MAKE-UP A VLASY?
Na tyto akce si můžete dovolit výraznější make-up. Stíny bych volila podle barvy šatů nebo doplňků, můžete využít i třpytky, tedy jen pokud nebudete už tak moc přezdobené. Pokud si uděláte výrazné líčení očí, neberte si výraznou (rudou) rtěnku, váš obličej pak působí přeplácaně. K výrazným očím se hodí světlá rtěnka až nude. Ale pokud si neumíte hezky nalíčit oči, udělejte si jen linku a použijte výraznou rtěnku, věřte mi, budete vypadat úplně jinak.
A vlasy? Nejpraktičtější jsou určitě volně rozpuštěné, popřípadě nakulmované. Samozřejmě, že drdoly a podobné culíky vypadají hezky, ale pokud budete chtít i tancovat, během večera se vám účes může zničit nebo vám začnou vlasy vylézat ze sponek a vy nebudete vědět co s tím. Samozřejmě, že maturantky mají krásné účesy, ale ty jsou ve většině případů od kadeřníků a ty jsou vybaveni na takovéhle akce, aby maturantky vydržely po celý večer i noc krásně upravené.

Já doufám, že vám tento článek při přípravě na plesy pomohl. Ale i tak většina slečen je nevhodně oblečená, s tím se ale nedá nic dělat. Pokud chcete inspiraci na facebooku a dalších sociálních sítích najdete mnoho stránek s fotkami z plesů a můžete si prohlédnout, jak chodí slečny oblékané.

Pokud se na nějaký ples chystáte, přeji vám ať si ho co nejlépe užijete! A budu moc ráda, když mi budete posílat fotky vašich šatů na ples. Posílat můžete na email: katkanajman@klikni.cz a nebo do zpráv na fb page ZDE

Já jsem byla na dvou maturácích a ještě se na další chystám, pokud budete chtít můžu vám vždy hodit na fb page nějaké fotky.
Přikládám jednu fotku z plesu :)

Jednou mi přišel dotaz na to, kam mi někdo může soukromě napsat zprávu, aby ji nikdo neviděl. Takže můžete mi psát na můj email - katkanajman@klikni.cz odpovím vám, co nejdříve budu moct.
Dál mi můžete psát do zpráv na mojí fb page ZDE a nebo na můj osobní fb do zpráv ZDE . Moc ráda vám s čímkoli poradím, nebo vás klidně vyslechnu a popovídám si s vámi.

Pokud vás ještě něco zajímá, pište na ask -  zde , vše vám moc ráda zodpovím.
Nezapomeňte dát like na fb page - zde
Mějte se krásně Katie xx

5 komentářů:

  1. My jsme měli ples před 14 dny. Nikoliv maturitní ale imatrikulační. Měla jsem černé šaty do pasu příléhavé a pak volné - skvěle se hodí někam na taneční. Byly mi po kolena. Měla jsem černé silonky a černé boty na klínku. Hrozně mě bolely nohy, hehe. A jelikož mi je pořád zima, musela jsem si vzít černý svetřík... ani se to moc svetříkem nazvat nedá, ale já nevím, jak bych to jinak nazvala. :D
    Moc dlouho jsem tam nezůstala, nemám ráda společenské akce. :) Těším se lae na maturitní, to půjdu bez rodičů a s kamarádkama, hihi.
    Marky > little-me.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty šaty musely být opravdu moc hezké :) Taky jsem posledně měla i světřík, ale zima mi teda nebyla :D
      To je škoda, občas můžou být tyhle akce hezké. Jojo maturitní jsou skvělé!. :)

      Vymazat
  2. Suprový článek :) Ty černé šaty jsou moc hezké :) Už se těším na 20.2. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) I já se těším, ale ještě nevím, které z mých šatů si vezmu :)

      Vymazat
  3. Zatím na plesy nechodím, ale doufám, že brzy začnu. Úplně mě to láká! :D A ty černé šaty ti strašně sluší a lodičky jsou taky úžasné.

    http://life-by-mrsjagr.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat